لمینیت-سرامیکی

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی یا ونیر پرسلن، پوسته هایی ظریف و شیشه ای مانند و دارای استحکام بسیار بالا است
برای زیبایی و پوشش و بهبود سطح روی دندان استفاده می شود.

از مواد هم رنگ دندان ساخته می شود که برای از بین بردن نافرمی، بد رنگی، بدشکلی، افزایش طول دندان و یا بستن فاصله ی بین دندانی و همچنین برای اصلاح شکستگی ها و لب پریدگی هایی دندانی مورد استفاده قرار میگیرد. با قرار گرفتن بر روی سطوح دندان به صورت لایه های نازک ایرادهای دندان را پوشش می دهد.

انواع لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی سیستم ایى ماکس

سیستم ایى ماکس از جنس لیتیوم دی سیلیکات است و بصورت ریختگی ساخته می شود یعنی ابتدا روی قالب گچی بیمار یک الگوی مومی ساخته می شود و بعد از ذوب این الگوی مومی، مولد می شود و سپس لیتیوم دی سیلیکات مذاب در این مولد ریخته شده و شکل الگو را را می گیرد.
این نوع از لمینت از نظر زیبایى و رنگ و شفافیت از سیستمهاى زیرکونیا و کاد کام بهتر می باشد ولی استحکام آن نسبت به آنها کمتر است.
لمینت سرامیکی سیستم زیرکونیا
برای ساختن لمینت سرامیکی سیستم زیرکونیا، یک بیس از جنس اکسید زیرکونیوم روی قالب گچی که از دهان بیمار گرفته شده ساخته می شود و به وسیله خمیر چینی در حالت لایه لایه روی این بیس ، به شکل دندان ساخته و در آخر در کوره پخته می شود.

 

لمینت سرامیکی سیستم کاد کام

سیستم کاد کام را میتوان در چند ساعت در مطب ساخت و در واقع در روش کاد کام بعد از اسکن دندانها اطلاعات به کامپیوتر منتقل شده

لمینیت مورد نظر طراحی شده و این اطلاعات به دستگاه تراش انتقال یافته و دستگاه روی یک بلوک را تراشیده و می سازد.

لمینت سرامیکی سیستم لومینیرز

مهمترین ویژگی که دارد استحکام بسیار فوق العاده آن است و نیاز به تراش دندان ندارد از مزیت این  است که در ضخامت های بسیار نازک ساخته می شود و از معایب آن هزینه گرانش می باشد.

زیرا ساخت این لمینت در انحصار یک شرکت آمریکایی می باشد که برای ساخت آن باید قالب گرفته شده از بیمار به خارج از کشور فرستاده شود.

لمینت سرامیکی لمینت بریلیانس

این لمینت نسل جدید لمینت هاى لومینیرز می باشد که به دلیل مقاومت بسیار بالا می تواند بسیار نازک ساخته شود و بدون نیاز به تراشیدن دندان و ایجاد برجستگی روی سطح دندان قرار گیرد. این نوع لمینت دارای شفافیت و زیبایی بالایی است و همچنین مقاوم ترین و طبیعی ترین نوع لمینت می باشد.
مزایای لمینت سرامیکی دندان
• زیبایی چشمگیر و طبیعی لمینیت سرامیکی.
• سطح لمینت سرامیکی دارای ویژگی عدم رنگ پذیری است و نسبت به تغییر رنگ مقاوم است.
• بافت لثه با پرسلن سازگارتر و کمتر ملتهب می شود.
• مقاومت بسیار بالا نسبت به کامپوزیت ونیر و ماندگاری طولانی تر
• بدون نیاز به بی حسی
• انجام درمان تنها در ۲ جلسه

 

به اشتراک بگذارید
مدیر سایت
مدیر سایت
مقالات: 54

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *