طراحی خط لبخند

آیا شما هم به زیبایی خود اهمیت می دهید؟

آیا شما هم دوست دارید چهره همانند سلبریتی‌های هالیوودی داشته باشید؟

آیا شما هم دوست دارید مانند الماس در مجالس بدرخشید؟

برای داشتن یک چهره‌ی زیبا، لبخند زیبا همراه با دندان‌های مروارید گونه سبب زیباتر شدن هر چه بیشتر چهره‌ی شما می‌شود. امروزه بر عکس دوره‌های پیشین که دندان‌های زرد یا نامنظمی داشتند و مجبور به تحمل آن بوده اند با پیشرفت در زمینه علم دندانپزشکی این نگرانی رفع شده است. دندانپزشکان بر اساس اصول لازم یک طرح لبخند جذاب و زیبا برای دندان‌های شما ایجاد می‌کنند:

اصولی هم چون: تحلیل لب و دندان‌ها نسبت به هم دیگر به طوری که در حین صحبت کردن لب‌ها بیش از حد معمول از هم جدا نباشد.

شکل دندان‌ها معمولاً بر اساس سن و جنسیت و شخصیت فرد با هم دیگر متفاوت است، دندان‌های برخی افراد باید ریز و برخی درشت باشد.

برای داشتن دندان‌های زیبا معیارهایی وجود دارد که برای هر فردی با هم متفاوت است و دندان پزشک باید برای افراد متناسب با آن معیارها عمل زیبایی را اجرا کند.

که این نکات شامل:

متناسب بودن دندان‌ها با هم

این یک نکته‌ی مهم دراصلاح طرح لبخند است، به این شکل که دندان‌های وسط بدون فاصله و هم اندازه باشند و نسبت به سایر دندان‌ها کمی کشیده و بلندتر باشند.

رنگ دندان‌ها

تغییر رنگ دندان‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله: تغذیه نامناسب، شیوه زندگی، وراثت، سیگارکشیدن و نوشیدنی‌های رنگدار و دارای قند و…که امروزه دندانپزشکان با روش‌های مختلفی دندان‌ها را به رنگ طبیعی خود باز می‌گردانند.

متخصصان پرتز دندان به کمک متخصصان ترمیمی جای خالی دندان‌ها و فاصله‌ی بین دندان‌ها را به وسیله‌ی پرتز متحرک وثابت پر می‌کنند.

هزینه‌ی طرح لبخند چقدر است؟

سوال اصلی افراد درباره‌ی هزینه‌ی آن است که باید در این زمینه گفته شود که: هزینه‌ی طرح لبخند بسته به نوع و شدت مشکل افراد با هم متفاوت است که آن را وزارت بهداشت  به صورت سالیانه تعیین می‌کند.

مناسب‌ترین سن برای اجرای زیبایی دندان چه سنی است؟

درتمام سنین اصلاح دندان قابل اجرا است اما مناسب‌ترین سن در سنین پایین‌تر است، زیرا هم به سلامتی خودتان کمک می‌کند و هم چنین زیبایی چهره‌ی شما  بیشتر می‌شود. البته هزینه‌ی آن هم به دلیل این که بافت صورت درحال رشد است و نتیجه بهتر وزودتر حاصل می‌شود، کمتراست.

انواع روش‌های اصلاح طرح لبخند

دیجیتالی (DSD) روشی که در زمینه طرح لبخند زیبا جدیدترین نوع روش است مورد استفاده مراجعان که به زیبای خود به شدت اهمیت می‌دهند، قرارمی‌گیرد. در این طرح افراد می‌توانند قبل و بعد انجام کارهای زیبایی را ببیند و حتی نظر بدهند.

براکت روش دیگری است. این روش برای آن دسته افرادی مناسب است که ترجیح می‌دهند دیگران متوجه عمل روی دندان‌هایشان نشوند.

باندینگ دندان یک روش بی خطر در دندانپزشکی زیبایی محسوب می‌شود‌ که‌ برای دندان‌های که ظاهر خراشیده، ترک خورده، یا تغییر رنگ داده دارند، مورد استفاده می‌شود. از این روش در حذف فضاهای خالی بین دندان‌ها و تغییر اندازه یا شکل دندان استفاده‌ کرد. این‌ روش را در مدت زمان کوتاهی می‌توان اجرا کرد.

ارتودنسی برای دندان‌هایی که فاصله دار و دارای نامنظمی هستند، مناسب است طول درمان آن هم به عوامل مختلفی بستگی دارد.

بلیچینگ یکی از پرطرفدارترین روش‌های دندانپزشکی برای زیبایی است. دندان‌هایی که رنگ نامناسب دارند را به دندان هایی مروارید گونه تبدیل می‌کند.

کامپوزیت روشی است که لایه نازک از جنس پرسلن بر روی سطح خارجی دندان چسبانده می‌شود. این روش بد رنگی و نامنظمی و فاصله دندان‌ها را اصلاح می‌کند و شما را به خواسته ایده آل از زیبایی یک لبخند می‌رساند.

روکش دندان زمانی که ریشه دندان سالم باشد اما تاج دندان از بین رفته باشد از این روش استفاده می‌شود. از روکش اغلب برای دندان‌های نیش استفاده می‌کنند اما برای دندان های جلویی نیز می‌توان از روکش دندان استفاده کرد.

ایمپلنت : این روش راه حل دائمی برای دندان‌های شما محسوب می‌شود و به دلیل این که به استخوان‌های فک متصل می‌شود، بسیار با دوام و دائمی است که شما می‌توانید در جمع‌های رسمی و دورهمی‌های دوستانه با اعتماد به نفس لبخند بر لب داشته و بهترین سخنران مجلس باشید و به زیبایی یک ملکه غذا میل کنید.

 شما لایق لبخند زیبا هستید.

چه تعداد دندان برای اصلاح لبخند باید مورد عمل زیبایی قرار گیرد؟

تعداد دندان‌هایی که موقع لبخند زدن مشخص می شوند. در این مورد نباید تنها تعداد دندان‌هایی که از نمای روبرو موقع لبخند زدن نمایان هستند به حساب آورد. بلکه  باید لبخند خود را از زاویه نیم رخ چهره و نیز از روبرو در آینه نگاه کنید و در مورد تعداد دندان‌هایی که باید کامپوزیت یا هرکدام از روش‌های اصلاحی که انجام شوند، تصمیم بگیرید. این تعداد در افراد، متفاوت است. ممکن است برای شخصی ده واحد دندان نیاز به اصلاح دندان داشته باشد و شخصی دیگر 8 واحد. بیشتر افراد دندان های فک پاییشان در هنگام لبخند زدن مشخص نمی‌شود و یا بسیار کم مشخص می‌شوند.

 مزیت‌های طرح لبخند

  1. طرح لبخند، با سفید و روشن‌تر نشان دادن دندان ها، باعث جوان‌تر شدن چهره می‌شود.
  2. بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات دهان و دندانی، به وسیله اصلاح طرح لبخند برطرف می‌شود.
  3. بسیاری از پوسیدگی های دندانی، عفونت ها و بیماری های لثه را کمتر می‌کند.
  4. تنظیم نسبت لثه

 عوارض اصلاح طرح لبخند

در اصلاح طرح لبخند طبیعی‌ است که‌ این روش هم‌ مانند تمامی روش‌های زیبایی، عوارض خود را داشته باشد، ولی بیشتر این عوارض، کوتاه و گذرا هستند که پس‌ از مدتی‌ از بین می روند

مراقبت‌هایی که بعد از اصلاح طرح لبخند باید انجام داد

هرروش اصلاح طرح لبخندکه استفاده کردید، نکات بسیار ضروری وجود دارند که در حفظ سلامت دهان و دندان، در افزایش دوام طرح لبخند نیز موثر است که لازم است، اجرا شود:

  1. مسواک بزنید و همواره از نخ دندان استفاده کنید.
  2. استفاده از دهانشویه را فراموش نکنید.
  3. مواد غذایی سفت که به دندان هایتان آسیب وارد می کنند را مصرف نکنید
  4. نوشیدنی های رنگی مانند چای و قهوه را کاهش دهید و بعد از نوشیدن آن‌ها، حتما دهان خود را با آب بشویید.
  5. برخی از عادت‌ها نامناسب مانند: دندان قروچه آسیب‌هایی به دندان‌های شما وارد می‌کنند که باید آن ها را به اطلاع دندانپزشک خود برسانیدوآن راترک کنید.

در دنیای مدرن لبخند زیبا و اصلاح خط لبخند از اهمیت بسیاری برخوردار است و هر فردی به دنبال داشتن خط لبخند زیبا می کوشد. لبخند زیبا علاوه بر اینکه باعث زیبایی فرد می شود اعتماد به نفس هر شخص را بالا می برد به طور قطع داشتن خط لبخند زیبا یکی از رازهای زیبایی است و در بسیاری از کشور های جهان داشتن خط لبخند زیبا یکی از رکن های اساسی زیبایی است. زیبایی دهان و دندان و چگونگی خط لبخند باعث ایجاد هارمونی در چهره فرد می شود و چهره زیبا در فرد ایجاد می کند. در دنیای امروزه و پیشرفت تکنولوژی اصلاح خط لبخند فرایندی دست یافتنی است.

اصلاح خط لبخند فرایند تخصصی می باشد که با انجام فرایند های علمی روی دندان واصلاح طرح لبخند بر زیبایی شما می افزاید. این فرایند شامل اعمالی است که بر شکل, اندازه, ابعاد و رنگ دندان های شما بستگی دارد.

فرایند اصلاح خط لبخند

دندان پزشک در تلاش است تا با آنالیز طرح لبخند شما, لبخند زیبایی را به شما هدیه دهد. اصلاح خط لبخند با اجرای مواردی از جمله, ارتودنسی, کامپوزیت, لامینت انجام می شود و در راستای تغییر رنگ دندان های از انواع راه های سفید کردن دندان از جمله بلچینگ استفاده می شود. با بهبود فاکتور های از جمله رنگ, شکل, فرم دندان های لبخندی زیبا در افراد ایجاد می شود و زیبایی فرد افزایش می یابد.

دندان پزشک قبل از شروع درمان در راستای اصلاح خط لبخند, عکسی از دندان های بیمار می گیرد، این عکس با دوربین های فتوگرافی گرفته می شود و کیفیت بالایی دارد. پس از آن دندانپزشک با آنالیز طرح لبخند و موقعیت دندان و لثه فرایندایجاد خط لبخندی زیبا را برای فرد انجام می دهد. این فرایند شامل فرم لثه, اندازه دندان, فاصله و دیگر فاکتور ها می باشد که دندان پزشک در آن تسلط دارد. یقینا با اندازه گرفتن چهره فرد سعی بر این شده است تا بهترین خط لبخند در فرد ایجاد شود.طول دوره درمان اصلاح خط لبخند دندان, به دندان پزشک زیبایی ، وضعیت بهداشتی دندان و شکل دندانها وابسته است. هر چه مراحل درمان پیچیده باشد مدت  درمان نیز بیشتر می یابد.

نکات قابل توجه در اصلاح خط لبخند

  • ایجاد فاصله مناسب در دندان های بالا از دندان های پایین
  • ایجاد عمق مناسب در فاصله بین دندان و لبه برنده دندان ها
  • در خط لبخند زیبا انحنای لب بالا باید بر خط اتصال دهنده دندان ها بالایی انطباق داشته باشد.
  • انحنای لب پایین و قوس خط متصل کننده لبه های تحتانی دندان های بالا انطباق داشته باشد.
  • ایجاد تناسبی در قرینه بودن دندان

 جنس مواد استفاده شده در اصلاح خط لبخند

یکی از راه کارهایی  که دندانپزشکان برای اصلاح خط لبخند معمولا استفاده می کنند ونیز کامپوزیت است که یکی از بهترین و موثر ترین راه ها درمان می باشد ولی جنس مواد به کار گرفته شده در این راستا بسیار مهم می باشد چرا که اگر مواد از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشند نتیجه مطلوبی در ایجاد خط لبخند زیبا نخواهد داشت. علاوه بر جنس کامپوزیت به کار گرفته شده در اصلاح خط لبخند مرحله پالیشینگ دندان می باشد که در ایجاد پایداری کامپوزیت ها بسیار موثر است و باعث ایجاد طرح لبخندی زیبا می شود.

جنس مواد کامپوزیت به کار گرفته شده در ماندگاری اصلاح خط لبخند بسیار موثر است و داشتن دندان های سالم فقط با مراقبت های مستمر امکان پذیر است.

در اصلاح خط لبخند موارد و نکات زیادی قابل اجرا می باشد که با آنالیز های دندان پزشک انجام می شود بسیاری از مراجعه کنند گان با هزینه های اندک درمان می شوند چرا که از دندان های مرتبی برخوردار می باشند و فقط بلیچ دندان خط لبخند مناسبی برای آن ها ایجاد می شود. ولی بسیاری از مراجعه کنندگان به دلیل داشتن دندان های نامرتب باید هزینه بیشتری بپردازند که همه این فرایند باید توسط فتوگرافی از دندان توسط دندانپزشک انجام شود.